Forløb: Læse – skrivekursus: Med afsender- og modtagerbevidsthed
Læseformål
– Kan læse og forstå med LST – Kan anvende husketeknikker. Skriveformål – Kan automatisere en simpel skriveskabelon til e-mails – Kan arbejde med førskriveaktiviteter – Kan arbejder med efterskriveaktiviteter. Ordforråd – Kan anvender strategier til ordtilegnelse. Kommunikation – Kan forstå kommunikationssituationen – Kan forstå afsender- og modtagerforhold. |
- Bevidsthed om afsender
- Bevidsthed om modtager
- Disponering
- Feedback
- Forforståelse
- Forståelsesmonitorering
- Idégenerering
- Læseformål
- LST (læse-/skriveteknologi)
- Notater
- Ordvalg
- Revidering
- Sætningsopbygning
- Skriveformål
- Skriveskabeloner
- Tænkeskrivning
- Tekstopbygning
Opgaver i dette forløb:
- Læse – skrivekursus: Med afsender- og modtagerbevidsthed