Forløb: Kom i gang med diktering

Forløbet er ikke branchespecifikt, men kan rettes mod alle brancher. Det kan for nogle deltagere virke motiverende at øvelserne meget hurtigt gøres relevante i forhold til job eller interesser. Ønsker man at branchetone forløbet, kan det anbefales at man fra opgave 3 og frem skifter indholdet i øvelserne ud med tekst der passer til den pågældende deltagers interessefelt.
Gør man det, er det i opgave 3 vigtigt at overveje periodernes længde og kompleksitet samt brugen af ord der fejlagtigt kan forveksles med andre ord i talegenkendelsen.
Det er en pædagogisk overvejelse, hvorvidt der for den enkelte deltager vil være god læring i sådanne benspænd, eller om det er lidt for tidligt i forløbet at blive udfordret her.

  • Disponering
  • Idégenerering
  • LST (læse-/skriveteknologi)
  • Revidering
  • Sætningsopbygning
  • Tegnsætning
  • Tekstopbygning

Opgaver i dette forløb:

  • Kom i gang med diktering

    Forløbet er ikke branchespecifikt, men kan rettes mod alle brancher. Det kan for nogle deltagere virke motiverende at øvelserne meget hurtigt gøres relevante i forhold til job eller interesser.
    Ønsker man at branchetone forløbet, kan det anbefales at man fra opgave 3 og frem skifter indholdet i øvelserne ud med tekst der passer til den pågældende deltagers interessefelt. Gør man det, er det i opgave 3 vigtigt at overveje periodernes længde og kompleksitet samt brugen af ord der fejlagtigt kan forveksles med andre ord i talegenkendelsen.
    Det er en pædagogisk overvejelse, hvorvidt der for den enkelte deltager vil være god læring i sådanne benspænd, eller om det er lidt for tidligt i forløbet at blive udfordret her.

     
< Tilbage til søgeresultat Ny søgning